.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعاليت 120 هزار واحد صنفي عمومي در گيلان

رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي فرماندهي انتظامي گيلان گفت: بيش از 120 هزار واحد صنفي و اماكن عمومي داراي مجوز و پروانه كسب در سطح گيلان فعاليت مي‌كنند.

محمد بهادريان امروز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در رشت با بيان اينكه از تعداد واحدهاي مذكور 19 هزار واحد صنفي در رشت فعال هستند، اظهار داشت: پليس نظارت بر اماكن عمومي استان به منظور پيشگيري از بروز هرگونه تخلف از طرف واحدهاي صنفي ضمن نظارت بر عملكرد آنها شناسايي واحدهاي صنفي موسسات و مراكز فاقد پروانه و مجوز فعاليت را در دستور كار دارد.
وي با اشاره به اجراي طرح ساماندهي صنوف افزود: از ابتداي سال گذشته طرح ساماندهي صنوف فاقد پروانه در دستور كار قرار گرفت و در اين راستا بخش گسترده‌اي از صاحبان واحدهاي صنفي با مراجعه به اتحاديه‌ها و مراجع صدور مجوز درخواست صدور پروانه فعاليت كردند كه اين ميزان مراجعه و تقاضا در مقايسه با سال 88 بالغ بر 16 درصد رشد داشته است.
رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي گيلان درباره برخي ضوابط انتظامي عمومي حاكم بر عملكرد اصناف و اماكن عمومي بيان داشت: رعايت اخلاق و شئونات اسلامي توسط مدير، متصدي و شاغلان واحدها، نصب مجوز فعاليت در محل مناسب و در معرض ديد عموم و همچنين ممنوعيت وجود هرگونه معبر ارتباطي اعم از موقت و دائم مانند درب و پنجره به منازل مسكوني، واحدهاي صنفي و اماكن عمومي از جمله ضوابط انتظامي است كه بايد مورد توجه مديران واحدهاي صنفي باشد.
وي به اجراي طرح‌هاي ويژه به منظور كنترل و نظارت مطلوب‌تر بر عملكرد واحدهاي صنفي از طرف پليس اشاره و خاطرنشان كرد: در سال گذشته بيش از 380 مورد طرح در سطح استان اجرا شد كه شامل طرح‌هاي كنترل و نظرت بر عملكرد سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها، نظارت بر تالارهاي عروسي و طرح ويژه نظارت بر مراكز اقامتي، پذيرايي و... است.
بهادريان ادامه داد: طرحي با عنوان ايثار نيز در طول سل گذشته در هر ماه در لايحه‌هاي مختلف اصناف و مركز ارائه خدمات عمومي كه در معرض ديد بيشترين آسيب هستند با هدف پيشگيرانه و برخورد با تخلفات اجرا شد كه استمرار اين طرح در سال جاري نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه در سال 89 بيش از 100 مورد همايش به منظور بررسي راهكارهاي پيشگيري از بروز تخلف و برقراري ارتباط موثر با مديران اصناف و ابلاغ آخرين ضوابط و مقررات برگزار شد، افزود: اين همايش‌ نتايج خوبي در برطرف كردن برخي از ناهنجاري‌ها به همراه داشت.
رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي گيلان درباره ساماندهي مسافركاشانه‌هاي استان گفت: با توجه به اينكه گيلان استاني با موقعيت ويژه و گردشگرپذير است، در مقطعي از سال مانند تعطيلات نوروزي و تابستاني خيل عظيمي از مسافران و گردشگران به اين استان مسافرت كرده و به لحاظ كمبود مكان مناسب اقدام به استفاده از ويلاها و اتاق‌هاي استيجاري مي‌كنند كه اين امر به لحاظ عدم نظارت پليس و دستگاه‌ها و سازمان‌هاي ذي‌ربط مشكلاتي را براي مسافران به وجود مي‌آ‌ورد و ضرورت توجه جدي را در اين بخش مي‌طلبد.
وي اضافه كرد: بر همين اساس طبق هماهنگي‌هاي به عمل آمده با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري موفق به شناسايي دو هزار و 500 مسافر كاشانه در سطح ستان شديم كه تاكنون بيش از 40 درصد آنها شناسنامه‌دار شده و مجوز فعاليت براي آنها صادر شده است.
بهادريان با اشاره به اجراي طرح‌هاي نظارتي و پيشگيري در سال جاري بيان داشت: استقرار طرح‌هاي مقطعي و ارتقاي آن طرح‌ها به لحاظ كمي و كيفي، مكانيزه سازي سيستم‌هاي اتحاديه‌هاي صنفي، طرح ساماندهي مهدهاي كودك با همكاري بهزيستي و... از برنامه‌هاي مهم پليس نظارت بر اماكن عمومي استان در سال جاري است.
وي ساماندهي نمايشگاه‌هاي فروش خودرو، ساماندهي بانك جامع اطلاعات اصناف، طرح ساماندهي آموزشگاه‌هاي علمي، هنري، بهداشتي و طرح ساماندهي مراكز اقامتي، طرح شناسايي و برخورد با واحدها و مراكز فاقد پروانه و مجوز فعاليت از اولويت ويژه‌اي برخور دارند و جزو برنامه‌هاي مهم پليس نظارت بر اماكن عمومي استان در سال 90 ذكر كرد.
رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي گيلان افزود: اداره نظارت بر اماكن عمومي فرماندهي انتظامي استان به دو روش محسوس و غيرمحسوس بر عملكرد واحدهاي صنفي نظارت مي‌كند.
به گفته وي، در روش محسوس ماموران با مراجعه به واحدها و ارائه كارت شناسايي به بررسي وضعيت مكان مي‌پردازند كه در اين بخش در سال گذشته بيش از 50 هزار مورد بازديد به عمل آمد.
بهادريان افزود: در روش غيرمحسوس نيز ماموران در قالب مشتري به واحدها مراجعه كرده و به طوري كه مدير و متصديان متوجه نشوند و با رعايت ضوابط انتظامي و عمومي واحد مورد نظر در صورت مشاهده تخلف آن را گزارش مي‌كنند كه در اين زمينه سال گذشته بيش از 130 هزار واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت.
وي تماس‌هاي مردمي درباره اعلام شكايت از عملكرد برخي واحدها را در شناساندن افراد و اصناف متخلف به پليس نظارت بر اماكن عمومي تاثيرگذار دانست.
رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي گيلان بر ضرورت نظارت بيشتر خانواده‌ها مبني بر حضور فرزندانشان در سفره‌خانه‌هاي سنتي تاكيد كرد.
وي اظهار داشت: تاكنون مراجع صدور نتوانسته‌اند ضوابط مشخص و كاملي براي احداث و فعاليت سفره‌خانه‌هاي سنتي تعيين كنند و برخي از اين اماكن به محلي براي بروز برخي ناهنجاري‌هاي اجتماعي تبديل شده است.
بهادريان با بيان اينكه برخي خانواده‌ها به حضور فرزندانشان در چنين مكان‌هايي نگران هستند، تصريح كرد: بر همين اساس پليس به همنظور كاهش دغدغه‌هاي اجتماعي در بحث نظارت بر فعاليت و عملكرد اين واحدها با جديت عمل كرده و با تخلفات بدون كمترين اغماض برابر با ضوابط و مقررات مربوطه برخورد مي‌كند.
وي شماره 110 پليس و 2183484-0131 را براي دريافت هرگونه گزارش و يا شكايت مردمي اعلام كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.431 seconds.